Categories

קטר עיתוק דיזל מסדרת 260 של הרכבת הבלגית (SNCB) – (הפעלה דיגיטלית עם צלילים)

2,080.00 

מק"ט: 52838
יצרן: Piko

קיים במלאי

דגם דיגיטלי עם תוספת צלילים כמו הקטר האמיתי של קטר דיזל מסדרת 260 של הרכבת הבלגית (SNCB) – Société nationale des chemins de fer belges

אורך הדגם הוא 120 מ”מ והוא מצויד ב-2 פנסים בכל צד המופעלים לפי כיוון הנסיעה  (2 לבנים קדימה ו-2 אדומים אחורה).

הקטר מצויד במפענח (decoder) דיגיטאלי עם רמקול וצלילים של הקטר האמיתי, וניתן להפעיל בקטר 28 פונקציות שונות של הפעלה, תאורה וצלילים שונים.

הדגם הזה הוא קטר גרמני מדגם 60V מיוצר ברישיון בבלגיה כקטר מסדרה 260.

קטרי V 60 אלה נבנו בשנים 1956-1964 וסה”כ יוצרו 942 קטרים כאלה כולל 319 קטרים בגרסה כבדה.

בשנת 1955 יוצרו 4 אבי טיפוס ע”י 4 יצרנים גרמניים – Krupp, Krauss-Maffei, Mak Henschel כל אחד עם מנוע שונה. מיד אחרי בנית האבי טיפוס החל ייצור סדרתי של הקטר עם מנועי Maybach, 12 בוכנות מדגם GTO 6 או  GTO 6A בהספק של 650 כ”ס.   חלק הקטרים יוצרו בגרסה כבדה יותר עם שלדה חזקה יותר במשקל הכולל של 53 טון במקום 48.3-49.5 טון של הגרסה הקלה. מאוחר יותר יוצרו כ- 160 קטרים כאלה גם ע”י כמה יצרנים אחרים. משנת 1960 יוצרו ברישיון מספר קטרים כאלה גם בבלגיה, והדגם הזה עשיו לפי אחד מאלה.

בשנת 1968 שרכבת גרמניה עברה לזיהוי ממוחשב של הקטרים, שונה שם הקטר מ- V60 ל- סדרה 260 לדגם הקל וסדרה 261 לדגם הכבר יותר. בשנת 1997 הוחלפו מנועי Maybach למנועי Caterpillar בהספק של 632 כ”ס, מכוון שלמנועים אלה הייתה אפשרות לשליטה אלחוטית. קטרים אלה קיבלו שם חדש, סדרה 362 עבור הגרסה הקלה וסדרה 363 עבור הגרסה כבדה יותר.

קטרים אלה שימשו בעיקר כקטרי עיתוק, אבל לעיתים גם לרכבות קצרות של נוסעים ומשא למרחקים קצרים בלבד.

בתחילת שנת 2003 התחילה רכבת גרמניה למכור קטרים שלא עברו לשליטה אלחוטית ליוון, נורבגיה, טורקיה, קרואטיה. בשנת 2008 נמכרו כ- 70 קטרים כאלה לחברות פרטיות או תעשייתיות בגרמניה. אפילו בישראל יש כמה קטרים כאלה.

מהירות המרבית של הקטר בנסיעה רגילה הייתה 60 קמ”ש ובנסיעת עיתוק 30 קמ”ש.

מספרו סידורי של הקטר עליו מבוסס הדגם הוא 260-041.

קנ”מ:  H0

תקופה:  III

דילוג לתוכן