מעבדת שירות ותיקונים – בה מבצעים תיקונים לדגמי הרכבות, כולל שדרוג קטרים מהפעלה רגילה (אנלוגית) להפעלה מתקדמת (דיגיטלית). במעבדה קיים מלאי גדול של חלקי חילוף לרכבות תוצרת “Marklin”, “Minitrix” ו”Piko” – חלקי חילוף נוספים מוזמנים לפי דרישה.שרותי תכנון, תמיכה טכנית ויעוץ מקצועי הניתנים בחנות, מאפשרים לחובבי רכבות בכל הרמות, לרכוש ידע לבניית דגמים מתוחכמים וחוסכים זמן וכסף רב.
תכנון המערכת ע”י פאר הרכבת מאפשר גמישות, עם אפשרות לשדרוגה בעתיד לפי צרכי הלקוח. שדרוגים אלו כוללים מחשוב מערך הרכבות (שליטה והפעלה מלאות על הרכבות, המסילות והאביזרים השונים בדגם), הוספת מכוניות נוסעות והוספת אביזרים נוספים לדגם בכל עת. שדרוגים אלו ניתנים לביצוע ללא פגיעה במערכת הקיימת.
ניתן להשיג בחנות את כל הציוד והחומרים הדרושים לבניית מערכות רכבת ממוזערות. בחנות קיים מלאי קבוע של קטרים, קרונות, מסילות, אביזרי איתות, אביזרי תאורה, חומרים לבניית נוף, דגמי מבנים, דמויות, מכוניות נוסעות, אביזרי חשמל ואלקטרוניקה הדרושים לבניית הדגם, ציוד למערכות דיגיטאליות ותוכנת מחשב מתקדמת לשליטה ותפעול דגמי הרכבות וציוד חשמלי אחר בדגם.
ניתן להזמין עשרות אלפי פריטים, נוסף לאלה הנמצאים במלאי החנות, מתוצרת החברות המיוצגות על ידינו.
ההזמנות ניתן לבצע בכתב בלבד, באמצעות מייל או ווטס-אפ. אין אפשרות לבצע הזמנות בשיחות טלפון.
בכל הזמנה יש צורך לציין מק”ט של כל פריט ולא שם הפריט בלבד.
החנות נמצאת בחיפה. נשמח לפגוש אותכם בחנותנו, לפי תאום טלפוני מראש. אנו מבקשים להתקשר לטלפון הנייד, בו המענה יותר זמין.
___________________________________________________________________________________
דגמי רכבות – מונחים נפוצים
קנה מידה:
דגמי רכבות מיוצרים בקנה מידה שונים. להלן פירוט חלק מהסימולים של קנה המידה בדגמי הרכבות, והנתונים המתאימים להם:
(ניתן למצוא פירוט נוסף אודות נתונים אלו בתקן האירופאי לדגמי הרכבות “NEM”)
Z קנ”מ 1:220, רוחב המסילה בין הפסים 6.5 מ”מ.
N קנ”מ 1:160, רוחב המסילה בין הפסים 9 מ”מ.
TT קנ”מ 1:120, רוחב המסילה בין הפסים 12 מ”מ.
HO קנ”מ 1:87, רוחב המסילה בין הפסים 16.5 מ”מ.
OO קנ”מ 1:76, רוחב המסילה בין הפסים 16.5 מ”מ כמו HO. מרבית הדגמים הבריטיים מופיעים בקנה מידה זה.
S קנ”מ 1:64, רוחב המסילה בין הפסים 22.5 מ”מ.
O קנ”מ 1:45 (מערב אירופה), 1:43.5 (בריטניה) ו 1:48 (מרבית ארה”ב), רוחב המסילה בין הפסים 32 מ”מ.
1 קנ”מ 1:32, רוחב המסילה בין הפסים 45 מ”מ.
רוחב מסילות הברזל ברוב הארצות האירופאיות, בצפון אמריקה ובארצות רבות בעולם הוא 1435 מ”מ, שנחשב לפיכך לרוחב תקני (סטנדרטי). דגמי רכבות בקנה המידה שצוינו לעיל מתאימים לרכבות במציאות שרוחב מסילותיהן הוא 1250 עד 1700 מ”מ. דגמי רכבות בקנה מידה למסילות צרות במציאות, שרוחבן נע בין 850 ל- 1250 מ”מ, יסומנו בנוסף באות “m” (לדוגמה H0m). דגמי רכבות בקנה מידה למסילות צרות במציאות, שרוחבן נע בין 650 ל- 850 מ”מ, יסומנו בנוסף באות “e” (לדוגמה HOe). דגמי רכבות בקנה מידה למסילות צרות יותר במציאות, שרוחבן נע בין 400 ל- 650 מ”מ, יסומנו בנוסף באות “i” (לדוגמה HOi). בנוסף קיימים דגמי רכבות בקני מידה נוספים אשר נפוצים פחות.
הערה:
תחום נוסף בתחביב דגמי הרכבות הוא תחום של דגמי רכבות בקנה מידה גדול יותר, המסוגלות אף לשאת בני אדם אמיתיים. קטרי הקיטור בדגמים אלו מופעלים באמצעות קיטור אמיתי כמו אחיהם האמיתיים. להלן קני המידה העיקריים שבהם: (לדוגמה “2.5 מסמל מידה של 2.5 אינטש)
“2.5 קנ”מ 1:22.5, רוחב המסילה בין הפסים 64 מ”מ.
“3.5 קנ”מ 1:16, רוחב המסילה בין הפסים 89 מ”מ.
“5 קנ”מ 1:11, רוחב המסילה בין הפסים 127 מ”מ.
“7.25 קנ”מ 1:8, רוחב המסילה בין הפסים 184 מ”מ.
(לעיתים נהוג להשתמש ברוחב מסילה “7.5 = 190 מ”מ)
“10.25 קנ”מ 1:5.5, רוחב המסילה בין הפסים 260 מ”מ.
שיוך דגמי הרכבות לתקופות:
נהוג לחלק את ההיסטוריה של התפתחות הרכבות באירופה לשש תקופות עיקריות – דגמי הרכבות מאופיינים בהתאם לכך:
תקופה I מתחילת עידן הרכבות עד שנת 1920.
תקופה II מ- 1920 עד 1950.
תקופה III מ- 1949 עד 1970.
תקופה IV מ- 1965 עד 1990.
תקופה V מ- 1990 עד 2007.
תקופה VI מ- 2007 ואילך.
התקופות העיקריות מתחלקות עוד לתקופות משניות.
חלוקה לתקופות אלה נכונה לרכבות גרמניות. במדינות אחרות החלוקה לתקופות היא שונה. ניתן לראות את זה בתקן האירופאי לדגמי הרכבות “NEM”.